lördag 3 december 2011

Snökristall

Hallå, hallå. Jag har haft ett familjefritt dygn och det var väldigt lugnt och skönt. Det behövs faktiskt ibland att bara vara med sig själv en stund.


Självklart har jag fallit för trenden och köpt boken julkulor till mig själv. Det är för också denna bok som var hemlisen dvs vinst nummer tre i min utlottning. Den här så härlig och inspirerande och jag kan också tänka mig att mönstrena kan användas till fina vantar framöver.



Låt mig presentera "Snökristall". Den är lite större än originalet men jag är väldigt nöjd med utfallet. Detta på grund av att jag inte gillar att sticka med strumpstickor och framför allt inte med smala strumpstickor men jag lyckades och därför är jag stolt. När alla andra skulle sticka vantar i syslöjden skulle jag naturligtvis välja det mest utmanade att sticka babysockar. Gissa hur mycket frustration det projektet krävde!! Men tack var denna bok kanske jag kan lära mig. Ni får se julkulorna som en slags adventskalender. Det ska också leda fram till mitt julledighetsprojekt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar