torsdag 15 december 2011

Julklocka

Kula nummer 5; Julklocka! Jag tror att jag blir bättre och bättre på att sticka.Åtminstone tycker jag varje ny kula är snyggare än de andra.


Jag har sytt några juliga tabletter av tyget som blev över från barnens adventspåsar.

Jag lärde mig at brodera hjärtan av Hedvig

och det var så väldigt kul så det kommer jag göra igen. Två tabletter fick broderade hjärtan.


Två tabletter fick hjärtan med applikationer (vlisofix och sedan trikåsömn på maskinen så sitter de fint).

De sista fick virkade hjärtan så nu har vi ännu lite mer julstämning. Igår gjorde jag julköttbullar till familjen (äter inte gris, nöt eller lammkött själv) men barnen tyckte de var goda.

1 kommentar:

  1. Kul att höra att hjärtestygnen kommer till användning! :) Kul att se att du också stickar julekuler... ;)

    SvaraRadera