måndag 12 mars 2012

Vändpunkt

Hej vänner! Jag är glad att ni inte har övergivit mig ännu trots den bristande aktiviteten på denna blogg men det är en jobbig tid. Förra veckan skulle man kunna stryka ur almenackan tycker jag. På måndagen somnade min käre svärfar in efter en tids sjukdom. Resten av veckan såg det ut så här..


Familjen nedbäddad framför TV med influensa. Det har varit också varit stökigt på jobbet med ett projekt som jag var tvungen att ge upp. Ge upp är inte riktigt min grej så det var lite tungt.


Nu kanske det vänder lite i alla fall. Det är härlig vår ut. Krokusarna blommar i trägårn.


Idag orkade jag ta en promenad vid sextiden och det var fortfarande tillräckligt ljust för att kunna hitta tussilago i mitten av mars! Det är fantastiskt!

Min tumme har nästan normalfunktion igen. Den kan böjas till utgångsläget men jag måste träna lite till för att det ska kännas helt okej men det känns härligt efter bara 2, 5 vecka utan gips. Jag har inte vågat sticka eller virka men KROKA går bra. Jag har påbörjat en present eller ett gigantiskt restgarnsprojekt i röda toner. Om du har lite rött, organge, lila eller rosa restgarna över som du inte använder hör gärna av dig så kan jag ta hand om det. Allt går bra så länge det inte är för tunt för då tar det för lång tid. Detta är den sk. röda filten inspirerad av den vackra röda filmen från 90-talet.

Hoppas att det kan vara en vändpunkt nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar