söndag 20 november 2011

Grårusknovember

Idag är det 20 november, ett datum med en särskild stämning. Ute är det mörkt, grått och fuktigt. Om allt känns tungt så får man tänka att det här är värsta dagen sedan kommer advent och jul och mörkret vänder. Jag brukar vara alldeles särskilt tacksam för att jag inte bor i Norrland så här års. Det skulle inte gå.

Men för att överleva denna gråkalla november måste man hitta på roliga saker. Igår hade barnen barnkalas på länsmuséet. Det var väldigt roligt och spännande och kan verkligen rekommenderas. De fick gissa föremål, leka konstdektektiver, måla tavlor med riktig färg samt avsluta med en riktigt skattjakt. Barnen fick världens bästa present med sig hem från muséet. Se ovan. Det är en minityrarkelogisk utgrävning och man ska gräva och pensla tills man får fram ett skelett. Det tog hela dagen och var spännande till och med för mig!
Maken har bakat italienskt lantbröd!


Receptet hittade han i den här boken.


Jag har stickat färdigt andra paret benvärmare till dotter nummer två.


Hon fick en tjusig lila knapp på sina. Garnet är restgarn men jag stickade med stickor 5,5. Snart kommer mönstret här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar