söndag 13 november 2011

Gardinstrul

Det har varit en intensiv helg. Julmarknad, Mora träsk, hämta maken vid tåget, vakna en lördagmorgon när det är 7 minusgrader och inse att vi bara ha ett par passande barnvinterskor. Det blev en snabbvisit till skoaffären. Jag håller på att pyssla med lite olika saker men det är inte så mycket som är klart och nu är det visst advent om två veckor.. Väldigt vad tiden går fort helt plötsligt!


Men jag har äntligen sytt några gardiner till vår renoverande lekstuga. (Om du vill se fler bilder på lekstugan kan man se kategorin lekstuga). Det var ju verkligen på tiden. Men vad är egentligen grejen med gardiner. När jag ska sy gardiner så blir det alltid problem och är det något jag måste sprätta så är det gardiner. Hur svårt kan det vara? Behöver jag säga att de enda gardiner som finns i mitt hus är färdigsydda av affären och inköpta av maken... Barnen fick nya fina förkläden i födelsedagsLägg till bildpresent på posten från kusinerna. Förklädena kommer från Rice och passar ju både i lekstuga och i riktiga köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar