torsdag 20 december 2012

Julgodis

Hej på er!
Här råder kaotiskt julstökande. Maken ligger sjuk i feber och barnen är på högvarv men det är skönt att vara julledig i 15 dagar i sträck vilket jag inte har varit på flera år!


Barnen och jag har haft godisverkstad. Paradgrenen är mozartkulor med nougat, mandelmassa (blandat med sirap och florsocker ) och choklad. Vi har inte samma uppfattning hur många silverkulor det krävs för att kallas överdekorerade!

Risbräck med choklad och rice krispies och vissa även med russin.


Hemgjorda marsipanfigurer med och utan choklad ( och silverkulor)


Julgodisets skamfläck ! Den sk knäcken. God i smaken men alldeles för mjuk men det är första gången i mitt 38 åriga liv som jag kokar knäck själv utan att förlita mig på experter så det blir väl bättre med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar