söndag 5 februari 2012

Operahus

Det har varit en kall helg i Östergötland mellan 15 -25 minusgrader. Vi har varit på Disney on Ice och sett prinsessor och hjältar. Storyn var något bättre än för två år sedan men den och genusperspektivet lämnar fortfarande mycket övrigt att önska...Jag tror det var sista gången för nu är jag trött på denna kommersialism. Min pappa fick komma upp från Småland bara för att kunna skjutsa oss dit men han fick inte ens komma in och värma sig i så fall skulle han behöva köpa en ny biljett.


Jag har pusslat mitt sista pussel på ett tag. Rosa är inte min favoritfärg och efter 1000 bitar rosa himmel över Sydneys operahus så blir det lite tröttsamt. Jag funderar på det här med pussel. Finns det särskilda pusselfotografer eller hur bestämmer man vad som ska bli ett motiv?


Nu har jag gått över till att pärla pärlplattor istället så kanske får ni se något pyssel snart trots allt!


Ursäkta att det blev ett riktigt gnällinlägg, ska försöka rycka upp mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar