torsdag 26 januari 2012

Statusrapport

Hej på er!


För er som undrar vad som hände med min tumme. Jag har idag klarat min första vecka med tumgips på höger tumme. Bara fyra veckor kvar sedan kanske jag kan börja småpyssla igen.


Ledbandet mellan tummen och handen är delvis av och därför måste det stadgas upp med gips i fem veckor.

Det har varit en kämpig vecka. Eftersom jag arbetar på kontor var det inte tal om att vara sjukskriven och att jag är högerhänt hade inget med saken att göra.


Jag har kämpat med min vänsterhand för att lära den göra saker den aldrig har gjort tidigare. Det har skapat en fantastisk trötthet. Framåt eftermiddagen är jag helt slut ungefär som om jag fått en stor klubba i huvudet. Det svåraste är att låta bli att använda högerhanden.


Men första veckan är säkert värst så nu kan det nog bara bli bättre.


Jag har pusslat ett pussel på 750 bitar men fick ta hjälp av sexåringarna på sluttampen.


Hoppas att vi ses snart igen!

1 kommentar: