fredag 20 januari 2012

Pysselpaus

Brukar i normalfall betyda paus för att pyssla. Just nu betyder det motsatsen...dvs paus från pysslandet!


Orsaken ser ni på bilden. Jag åkte längskidor igår och ramlade i en backe på hård konstsnö. Så förutom blålila märken i rumpan så har jag skadat höger tumme. Jag trodde att det var en liten stukning men efter att ha tillbringat större delen av dagen på sjukhus vill de skicka mig till handkirugen imorgon bitti för att undersöka om inte ligamenten är delvis av. Hursom helst så blir det inga skidor och inget handarbetande på minst en vecka. Vi får hoppas att ligamenten trots allt är hela för då går läkprocessen snabbare. Det ser nog lite värre ut än vad det är men det beror mest på en väldigt ambitiös undersköterska på akuten som tyckte att det var lika bra att gipsa...behöver jag säga att jag är högerhänt och har insett hur mycket man använder en tumme på en dag...


Jag hoppas att det går över snabbt så att vi kan ses snart igen!


Tills dess kanske jag ska läsa lite böcker !!

1 kommentar: