onsdag 20 juli 2011

Det börjar närma sig...

..smyginflyttning i lekstugan. Maken har spikat lister och dragit el. Jag målar möbler och syr kuddar för glatta livet.


Kudde nummer tre klar till myshörnan.
Tyget kommer från Panduro. Det har jag köpt i deras outlet affär i Ullared.


Nu återstår bara en kudde till så är myshörnan komplett.



Jag har också gjort krusbärsketchup/chutney på mina röda och gula krusbär. Receptet hittar ni Nya Annas kokbok men det är lite modifierat. Vi provade nyss till ostbricka och det fungerade alldeles utmärkt.




Krusbärsketchup


ca 1 liter snoppade krusbär (+ 0.5 l krusbärskräm från i förrgår..)


1 lök


1. 25 dl äppelcidervinäger


0.5 msk salt


2,25 dl farinsocker


1/2 tsk mald svartpeppar


1/2 tsk kanel


2 kanelstänger


1 msk riven färsk ingefära


1 msk gult senapsfrö




Häll i alla ingredienser och låt koka upp. Låt sedan röran koka i 2 h. Vispa runt så att kursbären sönderdelas. Röd om då och då. Häll upp på absolut rena flaskor ( hur man gör kan man läsa i vilken kokbok som helst).


Det var väldigt länge sedan någon lämnade en kommentar på bloggen! Ni får jättegärna kommentera stort och smått. Även konstruktiv kritik välkomnas!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag har en idé som du kanske gillar. Läste att din make spikat lister och dragit el, så jag kom att tänka om du eller han kanske skulle vilja skriva om byggprojektet på ett byggforum jag jobbar på för en liten morot.

    Hör gärna av er till mig på mejl så berättar jag mer,
    helgibyggla@gmail.com

    Vänliga hälsningar
    Helgi

    SvaraRadera