torsdag 8 april 2010

Picasso

För ett tag sedan skulle jag gå en kurs i krokning. Tyvärr blev min dotter sjuk så jag var tvungen att gå hem efter 20 minuter. Häromdagen fick jag dock en privatlektion av snälla, snälla kursledaren Gudrun.

Det visade sig att jag hade gjort vävmaskor istället för enkla och aviga maskor. Jag hade gjort helt fel med andra ord men efter en timme med Gudrun började det lossna. Så här blev provlappen som innehåller både misstagen och den korrekta krokningen. Gudrun tyckte att det såg ut som en Picassomålning...det var ju snällt sagt för den är ju kolossalt ful.. men jag håller på och tränar på några grytlappar som kommer snart på bloggen.

2 kommentarer:

  1. Ok för en oinvigd... är det fel uppe eller nere ,-)

    SvaraRadera
  2. Den kursen har jag också gått, det var urskoj, hoppas det blir en fortsättning

    SvaraRadera