lördag 10 april 2010

En groda för Gustav - en virkutmaning

Här kommer en virkutmaning för alla er som ha funderat på att virka amigurumi och som samtidigt vill göra något för en god sak !
Virka en groda till minne av Gustav och skänk samtidigt en slant till barncancerfonden. Gustav var en pysselglad pojke på 12 år. För en tid sedan gick han bort i cancer. Jag kände inte Gustav men jag kan inte tänka mig något värre än att behöva se på när ens barn blir sjukt och går bort.
Mer info om Gustavs kamp och hans pysselblogg hittar du hos Janna och Jeanette.
Grodan är inte svår att göra och säkert har du lite grönt garn hemma så det är bara att sätta igång. Mönstret är Jannas och du hittar det här. I mönstret hittar du också gåvoinformation.
När du ha virkat grodan så lämnar du en kommentar här på bloggen. Meddela också om du har skänkt några pengar till Barncancerfonden samt hur mycket så lägger jag upp en räknare.
Utmaningen pågår till den 30 april och målet är att samla in åtminstone 1000 kronor till Barncancerfonden.
Jag har gjort två grodor som väsksmycken med prinsesskronor till mina två prinsessor och skänkt 50 kronor för varje barn dvs totalt 100 kronor.

2 kommentarer:

  1. Vilket bra initiativ! Jag hinner inte virka någon groda nu men jag hann sätta in 100 kr till Barncancerfonden. Kom igen nu alla därute, häng på den här utmaningen!

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa. Det gick väl så där med min grodvirkning... en halv ostoppad grodkropp har jag lyckats producera hittills :-) men jag ger inte upp, skickar ett foto när den blir klar.
    Men jag har i alla fall SMSat in FORSKA till 72900 två gånger och därmed gett 100 kr till Barncancerfonden. Kram!

    SvaraRadera