söndag 14 februari 2010

Bebis Ruth

För snart två veckor sedan föddes Ruth som är dotter till en av mina bästa vännter. Tyvärr har vi inte träffats ännu men jag hoppas att vi ses snart.
Här är Ruths presenter; en Barbapappa som jag virkade för länge sedan efter Ninas mönster. Stickade en matchande filt med Barbapappapplikation.
Så här blev filten när den var klar. Den är stickade på tvären men stickor nr 7 och med Järbos ljusgula mikrogarn. Den gick snabbt och var väldigt rolig att sticka. Tyvärr lyckades jag inte få den helt fyrkantig men det går säkert bättre nästa gång. Mönstret till filten hittar du hos Katarina.

2 kommentarer:

  1. Jo men det där blev ju bra. Det brukar gå till sig vid användning och tvätt. Det är klart att det kan va bra att sticka lika jämnt hela tiden, mer tips än det tror jag inte att jag har. Det brukar gå till sig som sagt. :D KUL att se att mönsterna används!

    SvaraRadera
  2. Fina presenter till en nyfödd! Och vet du - du vann tävlingen om ett Åremössekit hos mig! Grattis!!! Mailar du din adress så kommer vinsten på posten. Min epostadress: madebykafe@gmail.com

    SvaraRadera