måndag 7 december 2009

Virkinspiration

Jag köpte en ny virkbok häromveckan. Jag blev förälskad direkt. Om jag hade tid skulle jag virka allt i hela boken och mina barn tyckte likadant.Boken heter: Väldigt Virkat av Erica Laurell och innehåller massa fantastiska virkmönster allt från bikini till fruktkorgar.

Jag satte genast igång att virka lussebullarna i boken.

Lussebullarna behövde tillbehör och efter en sökning på nätet hittade jag till min stora glädje Ericas blogg där det fanns ett mönster på pepparkakor. Jag virkade ihop mina pepparkakor två och två med smygmaskor för att få dem lite tjockare så att man kanske kan hänga upp dem i ett snöre till jul.

1 kommentar:

  1. Men åååh vad fina de är :-) Avis - jag vill också lära mig att virka. Det kanske är mitt 2010-årsprojekt?! Tack för länken till bloggen! :-)

    SvaraRadera