onsdag 24 juli 2013

Britta

En av dessa fantastiska sommarkvällar som har varit denna sommar så satt jag ut i trägården och läste en bok. Plötsligt så hörde jag en massa oljud. Det var säkert 5 par skator som invaderade trägården. Bland annat försökte de sno mina jordgubbar och lite andra saker i grönsakslandet. Skator gillar jag inte så jag tog det som en krigsförklaring trots att jag är pacifist..


Dags att bygga en fågelskrämma. Jag tog en plywoodskiva och sågade ut som en trekant. Skruvade fast den på en vanlig bräda. Sedan nitade jag fast kläderna.  Huvudet är ett dasslock till vårt gamla utedass som jag målat rött och skruvat fast så att det blir mun, näsa och ögon. Håret kommer från buske som jag inte vet namnet på. Halsbandet är gamla repiga CD-skivor som jag borrat hål i.


Vi kallar henne Britta !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar