tisdag 16 oktober 2012

Aldrig mer!

I söndags skördade jag alla miljoner gröna tomater som vi har kvar ute. De kommer nog inte att mogna klart nu eftersom det var minusgrader hela förra veckan. Det går ju inte att lägga alla tomater på mogning inomhus så man måste hitta lite projekt. Vi har provat att steka dem i olika varianter.

 I söndags hittade jag ett recept på grön tomatmarmelad. Det vara bara det att det var mycket seriöst recpet i en bok av choklad/syltgurun Jan Hedh. Jag tog bara halva mängden eftersom jag vet att jag inte brukar äta så mycket marmelad.  Om ni någonsin funderar på att skålla och skala 1 kg gröna tomater så skulle jag råda er att låta bli om ni inte behöver träna tålamod eller redan är utrustade med mer än en ängels tålamod! DET TOG 2,5 h och var så fruktansvärt tråkigt så jag nästan somnade! Dessutom skulle marmeladen marinera i ett dygt för att sedan kokas dagen efter. (vilket jag hade glömt bort när jag kom hem igår efter en lååång arbetsdag). Den blev god i alla fall men det var nog: " ett en gång i livet- aldrig mer projekt".

1 kommentar: