lördag 30 juni 2012

Barbie One-piece

När jag besökt det stora gula varuhuset i södra Sverige får någon månad sedan fick jag lova att köpa oformliga mysoveraller till barnen. Det var det enda de ville ha. Jag fick leta länge men till slut hittade jag de sista i rätt storlek. När jag kom hem började ena dottern desinga olika varianter av denna oformliga mysoverall på sitt block där man ritar egna kläder på färdig ritade tjejer. Hon höll på en hel kväll.

I  ett svagt ögonblick råkade jag säga att vi kan ju prova att göra en till barbien. Samma dag hade Virkverket gjort samma sak. Populärt tema alltså.

. Eftersom jag har två döttrar som är lika gamla håller jag förstås på med nummer två. Det innebär att jag även försöka skriva ned mönstet om någon skulle vara intresserad. Det kommer alltså på bloggen inom kort.

1 kommentar: