måndag 25 april 2011

Vårprimör

Påsken har varit härlig förutom att vi alla har blivit förkylda igen.. Vi gräver och gräver och snart har vi en ruta till klar i vår potagé (=fransk köksträdgård)




Vissa kanske skulle protestera mot att kalla ogräs för primör men finns det något mer vårlikt än hemgjord nässelsoppa gjort på fina nässelskott och hemodlad gräslök. Det har jag ätit varje år sedan jag var liten och för mig är det verkligen ett säkert vårtecken. Nu hoppas vi att det kan bli rabarberpaj till Valborg..


Nässlor är för övrigt toppen som gödsel till grönsakslandet.



Till soppan åt vi hembakade grissini men det blev snarar brödkorvar än brödpinnar.

1 kommentar:

  1. Har aldrig provat att smaka nässelsoppa, om inte annat kommer jag inbilla mig klåda i halsen om jag gör :)

    SvaraRadera