tisdag 24 juli 2012

Köksstång

Vi har fått vackert väder så här sista veckan på min semester. Det är härligt med sol och bad, att skörda i trägården, plocka bär, sylta och safta , baka och laga tak på lekstugor. Som ni förstår tar jag slut på mig själv så något virkande eller stickande i soffan orkar jag inte med helt enkelt. Den sortens pyssel får helt enkelt vänta till hösten eller åtminstone till kallare dagar.

 Förra sommaren köpte jag en furufärgad gardinstång för 20 kronor på loppis. Att måla den vit tog inte särskilt långt men att få upp den i köket tog ungefär ett år (eller själva uppsättningen tog väl max en kvart men planen att sätta upp den tog ett år..)


Tanken är att jag ska hänga mina örter på stången och torka dem. Detta exemplifieras här med citrontimjan, dragon och oregano.

Nästa steg är att sätta små krokar i den så att man även kan ha köksredskap på stången. I fall ni undrar vart gardinerna är så har jag inte gardiner i mina fönster. Jag har aldrig varit någon gardinperson, de enda gardiner jag har i mitt hus har maken köpt när han julstädade och julfixade för några år sedan. I min första lägenhet hade jag gardiner enbart för att mamma erbjöd sig att sy dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar