söndag 18 mars 2012

Surdeg och rutor

Det blev en ganska lugn och skön helg men tyvärr var det grått och ruggigt och inget vidare vårväder men det blir säkert bättre snart.


Maken har försökt att göra surdegsbröd. Det blev gott men lite degigt men det är ju svårt att veta första gången man prövar. Det blev en levainlimpa.

Röda filten projektet går sakta framåt. Jag är ju inte världens mest tålmodiga person så jag tycker att det ska gå fortfare men det gör det inte. Nu har jag prövat att virka men tummen börjar se svullen ut igen så jag får nog ta det lite försiktigt. Åtminstone kanske jag inte ska virka 2,5 rutor per kväll utan får ta det lite långsammare.





2 kommentarer:

  1. Spännande med röda-filten-projektet! Jag håller också på en med röd restgarnspläd, så röda garner har en rykande åtgång här med ;)

    SvaraRadera
  2. Hej
    Tack för att du kommenterat min pippidress på restgarnsblues tyvärr har jag inget mönster stickade bara ur huvudet.

    SvaraRadera