onsdag 16 november 2011

2-årskalas

Ozas Pysselverkstad fyller 2 år idag ! Det måste vi naturligtvis fira stort. Dessutom börjar mätaren närma sig 15.000 besökare så det är väl lika bra att fira det också!




Firandet är en utlottning och går till på följande sätt: Lämna en kommentar i kommentarsfältet så får du en lott, om du skriver en mening om du har gjort något bra för andra människor under november (virkat en hjärtekatt, stickat halsduk till hemlösa, skänkt pengar till välgörenhet etc ) så får du en extra lott. Om du har en blogg kan du naturligtvis länka från bloggen för att få två lotter. Utlottningen består av tre delar, meddela vilken du helst vill ha eller om du vill delta i alla tre.


Utlottningen pågår till 30 november!!

Första vinsten är två härvor rött garn från Erica Laurell. Garnet heter Greta och är ett bomullsgarn.





Andra vinsten är samma garn fast i lila och med ett mönster så att man kan virka något mysigt.




TREDJE vinsten är en hemlis!




Men det är en bok som är galen och inspirerande och naturligtvis handlar det om något slags pyssel. Jag tror att det kommer att ge nöje, inspiration och förmodligen också en hel del terapi för den som behöver det.

19 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Gillar din pysselverkstadssida skarpt och nu är det väl iaf min tur att ha lite tur ;-) Jag gjorde en "god gärning" i fredags, jag följde med min bästarumskompis Anna till Ullared, så hon inte behövde åka/köra så långt alldeles själv. Sen har jag även skänkt pengar till Cancerfonden, så jag hoppas jag uppfyller kravet för två lotter.

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att bli inspirerad av din blogg, jag har precis satt igång med lite virkning igen efter långt uppehåll. Goda gärningar lyser dock med sin frånvaro... Joppis

    SvaraRadera
  3. Åh jag vill vinna andra pris ;-)

    Goda gärningar... hm... har jag säkert gjort men jag kommer inte på några nu...skänkte pengar till Cancerfonden, men det var i oktober... peppat kompisar som behövt det men nja inga stordåd direkt... men vinner jag ska jag göra stordåd ;-)

    Hälsningar från Sus

    SvaraRadera
  4. Hej! Självklart vill jag också vara med :) Alla priserna ser jättefina ut o hemlisen är ju extra spännande :P
    Jo då jag bidrar till Läkare utan gränser varje månad så jag kvalificerar mig även i goda gärningar kategorin. Kul att se alla fina saker du pysslar med.

    SvaraRadera
  5. Vill ju hänga där alla är! Mitt bidrag till mänskligheten: jag försöker vara snäll...
    Så om min lott vinner så blir jag glad oavsett vad det blir...

    Kram från Åsa P

    SvaraRadera
  6. Såg två småpojkar i 6-7 årsåldern häromkvällen som sprang och busade på en stor P-plats och hoppade upp på ett av biltaken och sprang omkring på det. Jag gick dit och sa till dem att de inte fick göra det och de tyckte nog jag var en arg tant men jag tror jag gjorde dem en god gärning.

    Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  7. Jeg er med, har også lenket til give awayen i min blogg :)
    En god gjerning... Vel, jeg har heklet et skjerf til en filminspilling.. Senest i går kjørte jeg min venninne til legevakten og fikk henne sendt på sykehus.

    SvaraRadera
  8. hej och grattis jag vill också vara me kram maria

    SvaraRadera
  9. Jag vill gärna vara med i din utlottning. En lott till mig, alla tre priserna gillas! :-)

    SvaraRadera
  10. Hej, vill oså vinna.Jättefina priser. En lott på mig :)

    SvaraRadera
  11. Stort grattis! Självklart vill jag vara med och tävla.
    Har länkat också, så två lotter för min del. Har nog inte varit så snäll i övrigt i november. Har virkat tre hjärtekatter, men den senaste var nog i oktober.

    Om jag vinner spelar det ingen roll vilken vinst det blir, alla är fina! :)

    SvaraRadera
  12. Åh, får jag vara med?
    Jag har virkat mormorsrutor och skickat iväg, som ska bli en filt till stickhjälpen. Och så slutförde jag min insamling till rosa bandet, som slutade på 1700 kronor! Två lotter hoppas jag :-)
    Kram
    o just det, jag vinner gärna vilken av vinsterna som!

    SvaraRadera
  13. Jag vill gärna vara med..........
    Rött är min bästa färg.

    Jag har sytt lite kläder till prematurbarn och dom ska till Kongo. Där finns det pygmestammar som behöver riktigt små kläder till sina nyfödda.
    mvh
    elainesbild@yahoo.se

    SvaraRadera
  14. Jag deltar givetvis med två lotter. http://antiann.blogspot.com

    Jag vill helst vinna hemlisen eller det lila garnet. :)

    SvaraRadera
  15. Hej jag vill gärna vara med i din fina utlottning o STORT grattis till 2 år! Jag har precis börjat med en egen blogg och har länkat till din utlottning. Två lotter till mig tack o en skopa nybörjartur // Tina

    SvaraRadera
  16. Hej! Jag är gärna med i din utlottning och jag länkar på min blogg också - så det blir 2 lotter. Fina vinster, men får jag välja tar jag det lila garnet.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  17. Jag skulle gärna vilja vara med i din utlottning. JAg har länkat på min sida. I november har de goda gärningarna endast blivit ett inköp av situation stockholm

    SvaraRadera
  18. Hittade hit tack vare din utlottning, naturligtvis vill jag ju också vara med att fira. Nästan alla mina grannar är väääldigt gamla, så här görs det goda gärningar hela tiden för att spara en lårbenshals eller två, men framförallt så skänker jag pengar till Frälsis varje fredag när jag har handlat. (svårt att gå förbi bössan, när hela kassen är breddfylld med go´saker...)
    Nu ska jag kika vidare och jag tyckte jag såg något om krokning. Det ska jag kolla in närmare.
    Jag länkar i sidebaren
    Tack o hej
    Sarah

    SvaraRadera
  19. Vill gärna vara med såhär i sista stund,en lott för mig tack!:)

    SvaraRadera